När du har slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen hittar du all information om dina produkter, priser samt fakturerings- och leveransadress. Om något i orderbekräftelsen inte stämmer, vänligen kontakta oss omedelbart via e-post på info@sarajewelry.se
Alla priser på vår webbplats anges i SEK. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser på grund av prisändringar från leverantörer, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information.
Vid köp av varor på vår webbplats har du som kund en lagstadgad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har mottagit varorna du beställt.
För mer information om den lagstadgade ångerrätten, besök Konsumentverkets hemsida.
Vi inspekterar alla produkter innan de skickas till dig. Om produkten ändå skulle vara skadad eller felaktig vid ankomst, åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Kontakta oss alltid för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten upptäckts.
Eventuella fel och defekter ska alltid reklameras till info@sarajewelry.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet. Om vi inte kan åtgärda felet eller leverera en likvärdig produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning . Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden (ARN), se arn.se.
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten. Vi accepterar inget ansvar för förseningar eller fel som beror på omständigheter utanför vår kontroll (Force Majeure). Dessa omständigheter kan inkludera arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, minskad eller utebliven leverans från leverantör. Vi tar heller inget ansvar för eventuella förändringar på produkter eller produktegenskaper som har ändrats av respektive leverantör eller andra faktorer utanför vår kontroll.
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet och upplösning. Vi försöker alltid att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
Vi förbehåller oss rätten att när som helst ändra villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.
Om en tvist inte kan lösas i samförstånd med vår kundtjänst, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN), se arn.se. Om du bor i ett annat EU-land än Sverige, kan du lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr. Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan. Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.
Ej uthämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 150 kr.
11. Företagsinformation
Denna webbplats och e-handel drivs av:
RYDBECK GROUP AB (org.nr 5594715905)
E-post: info@sarajewelry.se